zaterdag 21 januari 2012

Dans, Dans, Dans!

Het leek me wel leuk om wat meer over mezelf te vertellen. Daarom wil ik jullie vertellen over een van mijn grootste passies: Dansen.


Toen ik 5 jaar oud was ben ik voor het eerst gaan kijken bij de gymvereniging OKK in het dorp waar ik woon. Het was jazz-ballet, ik was helemaal verkocht en ben dus gelijk lid geworden van die vereniging.
Na 4 jaar, toen ik 9 was, heb ik een uitvoering gezien van een echte balletschool uit het dorp naast ons dorp.
Het seizoen daarna, ik was inmiddels 10 jaar geworden, ben ik ook lid geworden van deze balletschool: "Balletschool Papillon". Ik deed ook daar jazz.



Ik heb toen dus een jaar bij twee verenigingen gedanst. Uiteindelijk werd ik het helemaal zat bij OKK en ben ik daarmee gestopt.
In het tweede seizoen dat ik bij Papillon danste werd ik gevraagd voor de selectie. Toen danste ik dus twee uur in de week, wat ik ontzettend graag deed!



Toen ik vier jaar bij Papillon in de jazz-groep heb gezeten werd ik de groep een beetje zat. Er was te weinig uitdaging en de groep was niet zo leuk meer. Toen heb ik ervoor gekozen om in plaats van jazz te doen, klassiek ballet te doen! En dat doe ik nu nog steeds, inmiddels al bijna 2 jaar, met heel veel plezier!
Na de kerstvakantie zijn we begonnen met het dansen op spitzen.


Het schijnt dat dit het moeilijkste onderdeel van klassiek ballet is. En dat is het ook! Jeetjemineetje, wat krijg je zere tenen na een lesje op spitzen te hebben gedanst. We beginnen met een kwartiertje per les, wat meestal uitloopt tot een half uur, maar het is echt heel erg zwaar!
We hopen in juni met de uitvoering op spitzen te gaan dansen, ik heb daar echt zo veel zin in, en ik ben ook zo benieuwd!!

Bedankt voor het lezen en hopelijk zijn jullie iets meer te weten gekomen over mij!

Lots of Love,
Daniëlle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten